Page 69 - MRKTNG 2 2022
P. 69
Puolen vuoden puristus “Myrskyn ansiosta meillä on tuhansien >
Ajatus virtuaalisesta henkilöstä, jossa kiteytyisi nuorten vastaukset siitä, mitä he itse
kokonaisen sukupoven tunnot ja joka tarjoaisi väy- ajattelevat”, Katri Korpinen sanoo.
län kertoa tunteista. Näin Myrskyn idean kiteyttää Virtuaalivaikuttaja Myrsky voitti Grand
Bob the Robotin Executive Creative Director Toni One Grand Prix’n lisäksi Paras datan
Tiusanen. käyttö-, Paras design-, Paras toteutus-,
Paras somekampanja- ja Paras kampanja
Omalla sivustollaan, Instagramissa ja somevaikut- -kategoriat.
tajien kanssa tehdyissä julkaisuissa elävän Myrskyn
luomiseen on käytetty Unreal Engine -pelimoottoria “Myrskyn luominen, sisältöjen koostaminen, kaikki
sekä MetaHuman Creator -työkalua, joka mahdollis- on harjoiteltu ensimmäistä kertaa osana tätä projektia.
taa realististen ihmishahmojen luonnin ja viemisen Tällä alalla ideoiden arvo on valtava, mutta loppujen
Unreal Enginen puolelle. lopuksi tämäkin case on esimerkki työvoitosta. Siitä,
että vaikka idea oli aluksi iso ja hyvä, olemme laske-
“Tällä tasolla renderöidyn hahmon tekemisen ei neet, että projekti vaati 2 000 työtuntia, että se muut-
pitänyt olla edes mahdollista projektin alkaessa, mutta tui todeksi.”
lopussa pystyimme tekemään jopa täysin reaaliaikai-
sen Mmiisas & Myrsky -livelähetyksen, jossa puhut- Aikataulu oli kiireinen, erityisesti siihen nähden,
tiin mielenterveydestä.” kuinka ainutkertaisen asian äärellä oltiin. Nuor-
ten hätä alkoi kuitenkin olla niin suurta ja ihmiset
Kampanjan suunnitteluvaiheessa virtuaalivaikut-
tajan toteutukseen haettiin kansainvälisistä oppia ja
esimerkkiä. Kaikilla tiimissä oli tiedossa, että tuotanto
tulisi olemaan suuri työ- ja oppimismatka.
MRKTNG 69